سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سپاسگزاری دانشمند بر دانشش، به کار بستن و بذل آن به اهلش است . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 92 شهریور 25 , ساعت 6:38 عصر

همه جا غرق صفا شد شب میلاد رضا

پر طراوت همه جا شد شب میلاد رضا
همه جا آینه بندان همه جا آینه وار
محشر آینه ها شد شب میلاد رضا

 عالم آل محمد (ص) به جهان جلوه نمود
عَلَم عِلم به پا شد شب میلاد رضا
بعد موسی که بُوَد رهبر معصوم بشر؟
حل شد این مساله تا شد شب میلاد رضا


ولادت حضرت امام رضا (ع) مبارک



دوشنبه 92 شهریور 25 , ساعت 6:31 عصر

یکی از فعالترین شبکه های اجتماعی ایران فیس نما  می باشد این شبکه با بیش از هشتصد هزار عضو و هزاران گروه فعال با انواع سلیقه بدون نیاز به استفاده از فیلتر شکن و محیطی امن در خدمت همه دوستان علاقه مند می باشد. با مراجعه به این آدرس به  راحتی عضو شوید: 

 

http://facenama.com/signup/invited:f7365d4fe5f10b25b89bf47812802df0


دوشنبه 92 شهریور 18 , ساعت 12:25 صبح
موضوع: فهم قرآن ) 

مقدمه

«قرآن مشعلى است که نور آن هرگز خاموش نمى‏گردد، چشمه زاینده‏اى است که واردان از آن نمى‏کاهند، نشانه‏هایى است که روندگان بى‏آن‏ها راه نمى‏یابند، دلیل کسى است که به آن سخن گوید، فیروزى کسى است که آن را حجت آورد، نگه‏دارنده کسى است که به آن عمل کند، سپر کسى است که آن را دربرگیرد، دانایى کسى است که آن را در گوش دارد. همانا قرآنکان ایمان و کانون آن، سنگ‏هاى بناى اسلام و پایه آن، میدان‏هاى حق و راه‏هاى آن است.» (1)

 

ضرورت شناخت قرآن و شناخت‏ پذیرى آن

نخست دلایل ضرورت شناخت قرآنو امکان بررسى، تدبر و تفکر درباره آن را با دقت‏بررسى مى‏کنیم، سپس به پژوهش و جست وجوى راه کارها و ابزارهاى فهم صحیح این کتاب با عظمت مى‏پردازیم.

دلایل ضرورت شناخت و شناخت‏پذیرى قرآن و جست و جوى راه‏کارهاى تفسیر و تحصیل مقاصد خداوندى را در یک نگاه کلى، مى‏توان موارد ذیل دانست:

1- قرآن کریم، تنها معجزه جاویدان و سند حقانیت اسلام و گواه صدق رسول خاتم(ص) است که طى آیاتى، جن و انس را به هماوردى فراخوانده، (2) عدم امکان آن را اعلام داشته است و ضرورت آشنایى با موارد یاد شده، لزوم شناخت قرآن و امکان شناخت آن را ضرورى مى‏نماید.

2- قرآن خود را برابر نوامیس فطرت معرفى کرده(روم:30) و بشر را به شناخت آن فرامى‏خواند. جست و جوى فطرت ضرورت شناخت قرآن را لازم و امکان‏پذیرى آن را آشکار مى‏سازد.

3- با توجه به اینکه راه‏کارهاى شناخت‏بشرى (حس، تجربه، عقل، شهود و...) در عرصه جهان‏شناسى و حقایق نهفته در آن ناتوان است، تنها راه‏کار مطمئن و دقیق، روزنه حقیقت‏نماى وحى است که انسان را بدان رهنمون مى‏گردد. (3)

4- با توجه به خدشه‏دار شدن سنت رسول خدا(ص) در جریان نامبارک سقیفه، (4) این تنها قرآن است که از صدر اسلام تاکنون و تا ابد، از گزند تحریف مصون بوده و آیینه تمام‏نماى اسلام است. از این‏رو، شناخت آن ضرورى مى‏باشد.

5- از آن‏جا که قرآن کریم در تمام عرصه‏هاى زندگى بشرى، قوانین جاویدان حیاتى عرضه کرده، (5) شناخت کامل آن ضرورى است.

منبع : پایگاه قرآن زلال وحی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ