سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند آن را دوایی قرار داد که با آن دردی و نوری که با آن ظلمتی نیست [امام علی علیه السلام ـ در توصیف قرآن ـ]
 
شنبه 90 تیر 25 , ساعت 1:5 عصر

دعای فرج

پیشاپیش خجسته زاد روز میلاد مسعود حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف بر منتظران ظهورش مبارک و میمون باد.

بیا ای محیی آیات قرآن        که تا روشن کنی مشکات قرآن

744#


دوشنبه 90 تیر 20 , ساعت 6:8 صبح

کتاب آداب باطنی تلاوت قرآن کریم، نوشته "فریده علی نژاد" تلاشی است برای آشنایی بیشتر با آداب باطنی قرآن با بهره گیری از آنچه امام خمینی(س) در کتاب شریف "آداب الصلوه" در این موضوع بیان کرده اند.
مولف در مقدمه ای که درمورد این اثرنگاشته، خاطرنشان کرده است که تلاوت قرآن در مرحله اول برای ورود به دنیای وسیع و نورانی قرآن است.ولی همین مرحله هم برای دست یابی به نتیجه مطلوب، آدابی دارد و همین آداب، بخشی ظاهری و سهل الوصول تر است و بخشی دیگر باطنی و صعب المنال تر. امام خمینی(س) علاوه بر دست یابی به عالی ترین مراحل و درجات علوم مانند فقه و اصول از علوم اسلامی؛ در علوم معنوی و عقلانی- ذوقی نیز کم نظیر بود. لذا در کتب عرفانی- اخلاقی ایشان درباره قرآن و عوالم آن  و نیز آداب باریافتن به محضر کلام الهی حقایق و نکته هایی آموزنده یافت می شود.
مولف در این اثر کوشیده با استفاده از کتاب شریف آداب الصلوه امام خمینی(س) به موضوع آداب باطنی تلاوت قرآن بپردازد. نویسنده در این کتاب به هفت ادب گوناگون که امام خمینی در این باره بیان فرموده اند، پرداخته و همچنین درمورد طهارت باطنی نیز سخن گفته است. علاوه بر این، به اشاره به رذایل نفسانی یا فضایل اخلاقی اکتفا نکرده، بلکه راه های علاج رذیلت ها و تقویت فضیلت ها را نیز بیان کرده است.

ادامه مطلب...

سه شنبه 90 تیر 14 , ساعت 8:6 عصر

1-ثواب قرائت قرآن

امام حسین (ع)فرمود:« کسی که یک آیه از قرآن در نماز خود ایستاده بخواند، برای هر حرفی صد پاداش نیکو برای آن شخص نوشته می شود . اگر در غیر نماز بخواند خداوند به هر حرفی ده  حسنه به او عطا می کند . پس اگر قرآن را بشنود به هر حرفی یک پاداش نیکو به او عطا می کند . و اگر کسی تمام قرآن را در شب بخواند فرشتگان بر او درود می فرستند تا صبح شود و اگر در روز تمام قرآن را بخواند فرشتگان بر او درود می فرستند تا شب.و دعای او برآورده است و به اندازه ی آنچه بین زمین و آسمان است به او پاداش داده می شود».

2-اقسام معارف قرآن 

امام حسین (ع) فرمود: کتاب خدا بر چهار چیز استوار است: عبارات، اشاره ها،لطایف و حقایق. اما عبارات آن برای توده ی مردم است. و اشاره ها از آن خواص و بندگان ویژه است و لطایف برای اولیاء است و حقایق آن برای پیامبران است.

 

................................................

فرهنگ سخنان امام حسین (ع)صفحه 305


پنج شنبه 90 تیر 9 , ساعت 6:32 عصر

بعثت پیامبر(ص) رحمت مبارک

خجسته و مبارک باد سالروز بعثت سیدالمرسلین و خاتم النبیین و آغاز نزول تدریجی وحی که با « اقراء باسم ربک الذی خلق » و با « انا اعطیناک الکوثر» بیمه و با « الیوم اکملت لکم دینکم » جاودانه شد.


پنج شنبه 90 تیر 9 , ساعت 1:19 عصر

هر چه کنی به خود کنی

سعدی علیه الرحمه در باب اول کتاب گلستان،حکایت 35 به تاثیر عمل آدمی در سرنوشت او می پردازد و در پایان حکایت با توجه به آیه ی شریفه ی 46 از سوره مبارکه فصلت که می فرماید:« هر که کار شایسته کند به سود خود اوست و هر که بدى کند به زیان خود اوست و پروردگار تو به بندگان [خود] ستمکار نیست .» چنین نتیجه می گیرد که انسان در زندگی خود هر عملی انجام دهد  عکس العمل آن را نیز خواهد دید و اما حکایت:

با طایفه ی بزرگان به کشتی در نشسته بودم .زورقی در پی ما غرق شد .دو برابر به گردابی در افتادند.یکی از بزرگان ملاح را گفت :بگیر این هر دو را تا صد دینارت بخشم.ملاح در آب افتاد تا یکی برهانید دیگری مرده بود.گفتم:بقیت عمرش نمانده بوداز این سبب در گرفتن او تاخیر کرد و در آن دیگر تعجیل.ملاح بخندید و گفت:آنچه تو گفتی یقین است.دیگر آنکه میل خاطرمن به رهانیدن این یکی بیشتر بود که وقتی در راه مانده بودم و مرا بر شتری نشاند و از دست آن یکی تازیانه خورده بودم در طفولیت.گفتم :صدق الله:مَنْ عَمِلَ صَالِحًا فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ أَسَاء فَعَلَیْهَا

                              

تا توانی درون کس مخراش      کاندر این راه خارها باشد
 کار درویش مســتمند بر آر      که تــو را نیـز کـارها باشد


   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ